woensdag, juni 07, 2006

Turpan

Weer vrij laat opgestaan en ik besluit nog een dag bij te boeken. Ontbeten in John's café met een paar pannenkoeken en een meloensmoothie. Een paar deuren verder huur ik een fiets voor 4 Yuan per uur (40 eurocent). De fiets stamt van voor de oorlog en rijdt erg zwaar. Daarbij zit er een enorm slag in het achterwiel, dat steeds tegen de stang aankomt, waardoor dit stalen ros door de wrijving continu afremt. Geen doen, zeker met dit warme weer. Na een half uur houd ik het voor gezien. De rest van het stadje al lopend verkend. De bazaar is aan te raden! Ik check waar het busstation zich bevindt voor de rit morgen naar Ürümqi. Na een paar uur ronddolen heb ik het wel gehad. Het is nog warmer dan gisteren volgens mij. Echt niet te doen. Ik ga wat internetten in het hotel en zie dat het dit weekend erg mooi weer wordt in Nederland na 3 weken van regen en kou. Dat komt goed uit, want zondag ben ik terug. Nog een biertje genomen op het terras en verder verzet ik geen stap meer. De hitte slaat je echt in het gezicht. Ik neem een lang bad van 2 uur om af te koelen.

Chinglish
De Chinezen staan bekend om hun zeer maffe en vaak onbegrijpelijke vertalingen naar het Engels. Zie hieronder een aantal voorbeelden:






































Geen opmerkingen: